Una de les primeres línies de treball de la Càtedra és la formació dels i les professionals que intervenen amb persones joves. Des d’aquesta perspectiva, la Càtedra de Joventut aposta de manera decidida per la promoció d’intervencions basades en el model d’acompanyament socioeducatiu.
El model d’acompanyament socioeducatiu té un gran impacte tant en la manera de treball dels i les professionals com en les pròpies persones joves. Suposa que la tasca dels educadors/es posi al centre de la seva actuació les persones adolescents i joves, i no les activitats. Això suposa treballar la satisfacció de les necessitats dels i les adolescents, el seu desenvolupament positiu i òptim, l’acompliment de les seves tasques evolutives, la capacitat d’adaptació al context i la superació dels límits de classe social, gènere, territori, origen. Suposa que l’educador/a tingui en compte els processos proximals, des dels diferents entorns immediats del jove, per poder treballar les habilitats que permeten optimitzar el desenvolupament adolescent.
La Jornada té l’objectiu d’aprofundir en el model d’acompanyament socioeducatiu i seguir donant pistes per implementar-lo al territori. La jornada es farà a la Facultat de Psicologia i Logopèdia de l’UV (Blasco Ibáñez) i va dirigida a la totalitat de professionals que treballen amb persones joves, independentment del seu àmbit d’actuació i la tipologia d’institució per a la que treballen.
#jornadaacompanyament #catedrajoventutuv
La inscripció ha finalitzat.